Salgs- og leveringsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER

www.lauridsensmoebler.dk ejes og drives af Lauridsens Møbler & Tæpper ApS, CVR-nr. 33164785, Bredgade 67, 6830 Nørre Nebel, 75288477, [email protected]

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.lauridsensmoebler.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. Der tages forbehold for tastefejl og trykfejl.

BETALING

Hos os kan du betale med følgende kort, UDEN kortgebyr.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Bankoverførsel:
Bank: Sydbank
Reg: 7700
Kontonummer: 2157733
IBAN nr. DK4377000002157733

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Betaling via finansiering med SparXpres. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om finansiering også.

KVITTERING FOR MODTAGELSE AF BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTELSE

Umiddelbart efter du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse pr mail for vores modtagelse af din bestilling. Få dage herefter sender vi en ”Ordreopdatering” pr. mail med en forventet leveringsdato. Modtager du ikke en ordrebekræftelse kort efter ordreafgivelse, bør du tjekke mappen ”Uønsket post” eller dit ”spamfilter”. Finder du heller ikke din ordrebekræftelse her, bør du kontakte Kundeservice, som vil hjælpe dig.

FRAGT & LEVERING

Vi gør opmærksom på, at der er forskel i fragt- og levering, afhængig af om du køber i vores fysiske butik, eller om du foretager købet i vores webshop.

Nedenstående leveringsbetingelser er kun gældende for onlinekøb, samt for adresser på fastlandet samt brofaste øer. For levering til ikke-brofaste øer, henvises til afsnit ”Fragt og levering til andre lande, samt til ikke brofaste øer i Danmark”.

Fragtselskaber: Vi benytter PostNord, Thortrans Møbeltransport, Conway Møbeltransport, Brink Transport, H&P Transport, GLS og DAO.

Leveringstid: 
Leveringstiden er oplyst under den pågældende varer, hvis den mod forventning er ændret vil du blive kontaktet efter vi har modtaget din bestilling. Såfremt denne leveringstid ikke kan accepteres annulleres din bestilling.

Har du ændringer til din bestilling, så kontakt os hurtigst muligt, senest inden 2 dage. 

Ved køb over kr. 5.000,- sender vi det helt GRATIS.
Det er gældende i hele Danmark, ved brofaste øer. Denne fragtløsning høre ind under “Gratis levering til hoveddøren”

Leveringer til hoveddøren:
Møblerne leveres samlet et sted på modtageradressen ved hoveddør i gadeplan, hvortil lastbilkørsel uhindret kan ske. Det skal være let fremkommelig til hoveddøren. Det kan forekomme, at møblerne bliver leveret på en palle eller lignende, som ikke kan tages med retur.

Levering med indbæring af 1 fragtmand:
Leveringen foregår med 1 mand i bilen, hvor du skal hjælpe fragtmanden med at bære varerne til første fremkommenlige rum i din bolig. Det er Lauridsens Møbler & Tæpper og vognmanden uvedkommende, hvis varerne ikke kan komme ind i din bolig på almindelig vis gennem døre uden af og demontering af enhver art. Hvis du har sarte gulve/gulvtæpper, vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdmiljøbeskyttelses regler.

Levering med indbæring af 2 fragtmænd (Lidt længere leveringstid kan forekomme):
Leveringen foregår med 2 mænd i bilen, hvor de hjælper med at bære varerne til første fremkommenlige rum i din bolig. Det skal være let fremkommelig. Det er Lauridsens Møbler & Tæpper og vognmanden uvedkommende, hvis varerne ikke kan komme ind i din bolig på almindelig vis gennem døre uden af og demontering af enhver art. Hvis du har sarte gulve/gulvtæpper, vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdmiljøbeskyttelses regler 

Fragt og levering til andre lande, samt til ikke brofaste øer i Danmark:   
Øer: Bornholm, Ærø, Fanø, Fur, Samsø, Læsø, Anholt.
Lande: F.eks Grønland, Sverige, Norge, Tyskland, Holland m.fl

OBS. Ved fragt og levering til andre lande, samt til ikke brofaste øer i Danmark, kan der IKKE indgåes en aftale, inden Lauridsens Møbler & Tæpper er blevet kontaktet med henblik på en fragtpris.

Ud fra din bestilling, kan vi beregne den billigste og hurtigste fragtpris/levering til dig, som du derefter skal acceptere. Herefter vil du modtage en gældende ordrebekræftelse med alle specifikationer mm.

Bankoverførsel: Bestillingen bestilles hos producenten, efter vi har modtaget din betaling. Fragtbeløb indbetaler du til Sydbank 7700-2157733 eller IBAN nr. DK4377000002157733

FORTRYDELSESRET & RETURNERING

Vi gør opmærksom på, at der er forskel i returnering og fortrydelsesretten afhængig af om du køber i vores fysiske butik, eller om du foretager købet i vores webshop. Følgende omhandler og gælder kun onlinekøb.

14 DAGES FORTRYDELSESRET*
Efter bestilling modtager du en mail med forventet leveringstid på det bestilte. Hvis leveringstiden eller andet ikke er som forventet, kan du annullere købet op til 2 dage efter at leveringstiden er oplyst.

Fortrydelsesretten for forbruger udløber 14 dage fra den dag du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige varer, der er bestilt i samme ordre, og som leveres enkeltvis. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varens stand, når du sender den retur
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de/den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Pas godt på originalemballagen, da manglende eller beskadiget originalemballage kan betyde at varen forringes i værdi.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte vores mail [email protected] , hvis du ønsker at fortryde dit køb.

*Ikke omfattet af fortrydelsesretten
Varer som du har samlet eller er taget i brug, samt varer der efter aftale er samlet for dig, varer som er produceret efter bestillingen fra dig (møbler med leveringstid over 10 dage).

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til Lauridsens Møbler & Tæpper, Bredgade 67, 6830 Nørre Nebel. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Fortryder du købet, skal du selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen. Du skal sende varerne retur senest 14 dage efter, du har fortrudt, og vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage for den købte vare. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Beløbet tilbageføres senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget varen retur.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Bemærk
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet.

Returvaren skal være 100% salgbar, for at du kan være sikker på at få det fulde beløb retur, en eventuel værdiforringelse vil blive fratrukket dit returbeløb. Pas godt på originalemballagen, da manglende eller beskadiget originalemballage kan betyde at varen forringes i værdi. Undgå at påføre klistermærker, mærkater eller direkte påskrift på emballagen, da varens salgbarhed og dermed værdi kan risikere at blive forringet.

Du må naturligvis gerne have afprøvet varen inden returnering så vidt det ikke medfører forringelse af varens værdi, men varen anbefales returneret i ubeskadiget originalemballage for at sikre dig bedst imod eventuel værdiforringelse.

Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

REKLAMATIONSRET

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret, når du handler hos os. Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du bedes oplyse så detaljeret som muligt, hvad manglen er. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til [email protected] eller telefonisk på 7588477. Hvis vi beder dig sende varen ind til os, skal den sendes til nedenstående adresse: Lauridsens Møbler & Tæpper, Bredgade 67, 6830 Nørre Nebel.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 600,- kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

PRISMATCH – VI MATCHER ALLE PRISER

Finder du, inden dit køb, den ønskede vare billigere i en anden butik, matcher vi den pågældende pris.

Hvis du op til 14 dage efter dit køb ser din vare billigere hos os eller i en anden butik, så udbetaler vi differencen på et gavekort.

Prismatch gælder, når man sammenligner priser i Lauridsens Møbler webshop med danske web-butikker (dvs. med dansk CVR-nummer), og priser i Lauridsens Møbler fysiske butik med fysiske butikker i Danmark. Prismatch gælder ikke for varer, som andre kun udbyder til salg som slag-, kø- og åbningstilbud, eller i begrænset antal, ligesom Prismatch ikke gælder for specialfremstillede produkter, udsolgte varer hos os eller konkurrenter, engrossalg, medlems- tilbud eller individuelt forhandlede priser. Prismatch er en 14 dages prismatch og gælder 14 dage fra bestillingsdato.

Finder du en vare billigere, så skal du sende os dokumentation, f.eks. tilbudsavis eller et katalog fra den forretning i Danmark, hvor du har fundet varen billigere.

PERSONDATA

For at kunne handle på www.lauridsensmoebler.dk skal du som minimum oplyse:

Navn, adresse, e-mailadresse, telefon/mobilnummer.
Vi registrerer og videregiver disse oplysninger til vores logistikpartner for at kunne levere varen til dig.

Ovenstående data bliver gemt hos Lauridsens Møbler & Tæpper ApS med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Den dataansvarlige på lauridsensmoebler.dk er direktør, Søren Lauridsen

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Søren Lauridsen via e-mail [email protected]

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Søren Lauridsen, [email protected] Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du klage til Forbrugerklagenævnet via https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx, hvis betingelserne for at klage er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10/9-2019  

Standard fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Lauridsens Møbler & Tæpper ApS
Bredgade 67
6830 Nørre Nebel
E-mail: [email protected]

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den:   _____________________________________________     Modtaget den:   ____________________________________________

Forbrugerens navn:   ____________________________________________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:   _________________________________________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift:   _______________________________________________________   Dato:    ______________________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Bestilt den:   ____________________________     Modtaget den:   ______________________________

Forbrugerens navn:   _____________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift:   _______________________________  Dato:   ________________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Bestilt den:
__________________________________________

Modtaget den:
__________________________________________

Forbrugerens navn:
__________________________________________

Forbrugerens adresse:
__________________________________________

Forbrugerens underskrift: 
__________________________________________

Dato:
__________________________________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

×

Kurv