Salgs- og leveringsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER

www.lauridsensmoebler.dk ejes og drives af Lauridsens Møbler, CVR-nr. 33164785, Bredgade 67, 6830 Nørre Nebel, 75288477, info@lauridsensmoebler.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.lauridsensmoebler.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. Der tages forbehold for tastefejl og trykfejl.

Indgåelse af aftale

En juridisk bindende aftale mellem dig og Lauridsens Møbler er først indgået, når du modtager en ordreopdatering/ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil du modtager en ordreopdatering/ordrebekræftelse, som umiddelbart sker kort efter din bestilling, er Lauridsens Møbler berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.

Når du har afgivet en ordre www.lauridsensmoebler.dk, vil du automatisk modtage en elektronisk bekræftelse på at vi har modtaget din ordre, hvoraf det også fremgår, hvilke produkter du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre. Der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og Lauridsens Møbler

Lauridsens Møbler kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos 3. part, heriblandt. produktionsvirksomheder og fragtselskaber. 

BETALING

Hos os kan du betale med følgende kort, UDEN kortgebyr.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Bankoverførsel:
Bank: Sydbank
Reg: 7700
Kontonummer: 2157733
IBAN nr. DK4377000002157733

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Betaling via finansiering med SparXpres. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om finansiering også.

KVITTERING FOR MODTAGELSE AF BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTELSE

Umiddelbart efter du har bestilt en vare hos os, modtager du en elektronisk bekræftelse pr mail for vores modtagelse af din bestilling. Få dage herefter sender vi en ”Ordreopdatering” pr. mail med en forventet leveringsdato. Modtager du ikke en ordrebekræftelse/opdatering kort efter ordreafgivelse, bør du tjekke mappen ”Uønsket post” eller dit ”spamfilter”. Finder du heller ikke din ordrebekræftelse/ordreopdatering her, bør du kontakte Kundeservice, som vil hjælpe dig.

TILKØB

Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.

FRAGT & LEVERING

Vi gør opmærksom på, at der er forskel i fragt- og levering, afhængig af om du køber i vores fysiske butik, eller om du foretager købet i vores webshop.

Nedenstående leveringsbetingelser er kun gældende for onlinekøb, samt for adresser på fastlandet samt brofaste øer. For levering til ikke-brofaste øer, henvises til afsnit ”Fragt og levering til andre lande, samt til ikke brofaste øer i Danmark”.

Lauridsens Møbler kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos 3. part, heriblandt. produktionsvirksomheder og fragtselskaber. 

Vigtigt ved levering:
Undersøg altid emballagen for synlige skader, når du modtager varen fra fragtfirmaet. Hvis der er synlige skader, er det vigtigt, at du noterer det ved modtagelsen. Er du i tvivl, så spørg fragtmanden.

Ydermere, er det er dit ansvar som kunde, at sikre at leveringen kan ske. Herved forstås, at fragtmanden på sikker vis kan komme op ad trapperne i dit hus, op ad trappeopgangen i din boligopgang, at der er plads til at komme ind ad døråbninger mm. Opdages det først ved selve leveringen, at levering ikke kan ske pga. pladsmangel, vil du stadig blive afkrævet leveringsbeløbet, da købet vil blive betragtet som fortrudt.

Ved køb af større møbler anbefaler vi derfor, at du som kunde afmåler de nødvendige adgange.

Leveringstid og leverings oplysninger: 
Leveringstiden kan variere, alt efter om varen er en produktionsvarer eller en lagervarer. Produktionsvarer ligger i gennemsnit på ca. 5-8 ugers levering.  
Leveringstiden er oplyst under den pågældende varer, hvis den mod forventning er ændret vil du blive kontaktet efter vi har modtaget din bestilling. Såfremt denne leveringstid ikke kan accepteres annulleres din bestilling. 

Har du ændringer til din bestilling, så kontakt os hurtigst muligt, senest inden 2 dage. 

Lagervarer afsendes indenfor 1-3 hverdage.

Når varen/varerne med leveringstid er ankommet på vores lager, vil du blive kontaktet med henblik på en aftale omkring leveringen. 

Beløbet for ordren, vil blive hævet ved afsendelse fra vores lager, og varen vil herefter være fremme 1-3 hverdage efter. 

  Lauridsens Møbler kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos 3. part, heriblandt produktionsvirksomheder og fragtselskaber. 

Leveringer til hoveddør/kantsten (Kl. 8-21):
Møblerne leveres samlet et sted på modtageradressen ved hoveddøren i gadeplan eller ved kantstenen, hvortil lastbilkørsel uhindret kan ske. Det kan forekomme, at møblerne bliver leveret på en palle eller lignende, som ikke kan tages med retur.

Fragtselskabet sender en SMS advisering til dig aftenen før leveringen. Adviseringen indeholder et 4 timers forventet tidsinterval for leveringen, og et link til Track and Trace. Skulle SMS serveren eller andet have nedbrud, gensendes beskederne straks efter fejlen opdages.

30-45 min før ankomst, bliver du adviseret via SMS eller telefonopkald

Hvis du ikke har mulighed for at være hjemme, kan du vælge at få varen stillet på din bopæl. Dette kan noteres i bemærkningsfeltet ved checkout/kassen. Leveringen vil blive dokumenteret i form af et billede, og ofte en geokode også. Hvis varen må stilles, sker det på dit eget ansvar.

* Leveringer med indbæring:
Denne leveringsydelse tilbydes kun til produkter/pakker der vejer op til 80 kg, og hvor det er let fremkommelig.

Leveringen foregår med 2 mænd i bilen, hvor de hjælper med at bære varen/varerne til første fremkommenlige rum i din bolig. Det skal være let fremkommelig. Det er Lauridsens Møbler uvedkommende, hvis varen/varerne ikke kan komme ind i din bolig på almindelig vis gennem døre uden af og demontering af enhver art. Hvis du har sarte gulve/gulvtæpper, vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdmiljøbeskyttelses regler. 

Hvis du er i tvivl om hvorvidt varen/varerne kan komme ind på din adresse, opfordrer vi dig til at kontakte os.

Er der ikke den nødvendige plads til opbæringen kan foretages, forbeholder vi os retten til at annullere tilkøbet af denne service, og i så fald vil beløbet betalt for opbæring ikke blive refunderet, da tilkøbet betragtes som fortrudt.

Skader på boligen/inventar grundet opbæringen, skal være indgivet og modtaget indenfor 16 timer efter leveringen, alternativt er fragtselskabet ikke erstatningspligtige. Skader der fra kunden anmeldes på et senere tidspunkt, håndteres som forsikringssager hvor bevisbyrden er på kundes side. Dokumentation og beskrivelse af skaden sendes til kundeservice@lauridsensmoebler.dk

*Møblerne leveres med eksterne fragtselskaber, og derfor kan der ikke garanteres fremvisning af Coronapas, såfremt dette kræves.

Aftenlevering (Kl. 17-21)
Har du valgt Aftenlevering, garanterer vi, at varen/varerne leveres mellem 17.00 – 21.00. 
30-45 min før ankomst, bliver du adviseret via SMS eller telefonopkald.

Lørdagslevering (Kl. 8-21) – Ikke muligt at tilkøbe indbæring
Møblerne leveres samlet et sted på modtageradressen ved hoveddøren i gadeplan eller ved kantstenen, hvortil lastbilkørsel uhindret kan ske. Det kan forekomme, at møblerne bliver leveret på en palle eller lignende, som ikke kan tages med retur.

Fragtselskabet sender en SMS advisering til dig aftenen før leveringen. Adviseringen indeholder et 4 timers forventet tidsinterval for leveringen, og et link til Track and Trace. Skulle SMS serveren eller andet have nedbrud, gensendes beskederne straks efter fejlen opdages.

30-45 min før ankomst, bliver du adviseret via SMS. 

Hvis du ikke har mulighed for at være hjemme, kan du vælge at få varen stillet på din bopæl. Dette kan noteres i bemærkningsfeltet ved checkout/kassen. Leveringen vil blive dokumenteret i form af et billede, og ofte en geokode også. Hvis varen må stilles, sker det på dit eget ansvar.

Tidsbestemt levering – Frit 4 timers interval mellem Kl. 8-21
Varen/varerne leveres indenfor det 4 timers tidsinterval som du har valgt. Tidsintervallet skal noteres i bemærkningsfeltet ved checkout/kassen. 

30-45 min før ankomst, bliver du adviseret via SMS eller telefonopkald. 

Fragt og levering til andre lande, samt til ikke brofaste øer i Danmark:   
Øer: Bornholm, Ærø, Fanø, Fur, Samsø, Læsø, Anholt.
Lande: F.eks Grønland, Sverige, Norge, Tyskland, Holland m.fl

OBS. Ved fragt og levering til andre lande, samt til ikke brofaste øer i Danmark, kan der IKKE indgåes en aftale, inden Lauridsens Møbler er blevet kontaktet med henblik på en fragtpris.

Ud fra din bestilling, kan vi beregne den billigste og hurtigste fragtpris/levering til dig, som du derefter skal acceptere. Herefter vil du modtage en gældende ordrebekræftelse med alle specifikationer mm.

Bankoverførsel: Bestillingen bestilles hos producenten, efter vi har modtaget din betaling. Fragtbeløb indbetaler du til Sydbank 7700-2157733 eller IBAN nr. DK4377000002157733

Forgæves levering:
Hvis du ikke er på leveringsadressen til det aftalte tidspunkt, og det ikke er aftalt at varen skal stilles på leveringsadressen, vil fragtmanden tage ordren med retur og en ny leveringsdato vil da blive aftalt med dig. Vi vil gøre opmærksom på, at en genkørsel koster Kr. 299,- og at du bliver faktureret for denne service. Hvis du ikke ønsker genlevering af din ordre vil det blive betragtet som et fortrudt køb og 299 kr. vil blive fratrukket krediteringen af din ordre.

FORTRYDELSESRET & RETURNERING

Vi gør opmærksom på, at der er forskel i returnering og fortrydelsesretten afhængig af om du køber i vores fysiske butik, eller om du foretager købet i vores webshop. Følgende omhandler og gælder kun onlinekøb.

14 DAGES FORTRYDELSESRET*
Efter bestilling modtager du en mail med forventet leveringstid på det bestilte. Hvis leveringstiden eller andet ikke er som forventet, kan du annullere købet op til 2 dage efter at leveringstiden er oplyst.

Fortrydelsesretten for forbruger udløber 14 dage fra den dag du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige varer, der er bestilt i samme ordre, og som leveres enkeltvis. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varens stand, når du sender den retur
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de/den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Pas godt på originalemballagen, da manglende eller beskadiget originalemballage kan betyde at varen forringes i værdi.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte vores mail info@lauridsensmoebler.dk , hvis du ønsker at fortryde dit køb.

*Ikke omfattet af fortrydelsesretten
Varer som du har samlet eller er taget i brug, samt varer der efter aftale er samlet for dig, varer som er produceret efter bestillingen fra dig (møbler med leveringstid over 10 dage).

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til Lauridsens Møbler, Bredgade 67, 6830 Nørre Nebel. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Fortryder du købet, skal du selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen. Du skal sende varerne retur senest 14 dage efter, du har fortrudt, og vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage for den købte vare. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Beløbet tilbageføres senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget varen retur.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Bemærk
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet.

Returvaren skal være 100% salgbar, for at du kan være sikker på at få det fulde beløb retur, en eventuel værdiforringelse vil blive fratrukket dit returbeløb. Pas godt på originalemballagen, da manglende eller beskadiget originalemballage kan betyde at varen forringes i værdi. Undgå at påføre klistermærker, mærkater eller direkte påskrift på emballagen, da varens salgbarhed og dermed værdi kan risikere at blive forringet.

Du må naturligvis gerne have afprøvet varen inden returnering så vidt det ikke medfører forringelse af varens værdi, men varen anbefales returneret i ubeskadiget originalemballage for at sikre dig bedst imod eventuel værdiforringelse.

Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

REKLAMATIONSRET

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret, når du handler hos os. Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du bedes oplyse så detaljeret som muligt, hvad manglen er. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@lauridsensmoebler.dk eller telefonisk på 7588477. Hvis vi beder dig sende varen ind til os, skal den sendes til nedenstående adresse: Lauridsens Møbler, Bredgade 67, 6830 Nørre Nebel.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 600,- kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Garantien/reklamationsretten omfatter ikke:

• Almindelig slitage. Afhængig af møblets model og konstruktion vil rynker i betrækket være en naturlig følge af brugen af dit møbel.

• Falmning – Selv det mest farveægte stof vil falme hvis det dagligt får sollys. Hvis dine møbler placeres i helt eller delvis sollys, anbefaler vi at du vælger stof med stor lysægthed.

• Sætning i polstringsmaterialer, f.eks. skum, fjer og fjedre.

• Forhold der skyldes manglende eller forkert vedligeholdelse.

• Montering og opstilling der ikke harmonerer med det anviste

• Nogle leverandører yder yderligere garanti end hvad købeloven kræver, dette medfølger produktet/varen.

• Afsmitning fra andre genstande og tøj, samt pletter fra fødevarer, plaider, puder væsker og lignende.

• Velour/mikrofiber stoffer ser ud til at skifte farve når lyset kommer fra forskellige retninger. Det samme kan ske hvis luven trykkes ned, men velour har en naturlig genrejsningsevne, så det vil rette sig efter tid. Dette er ikke en fejl, men naturligt for stoffet/læderet.

• Møbler monteret med læder skal man være opmærksom på at det er et naturprodukt, der kan forekommer naturlige forandringer i læderet efter brug mm. Læder vil give sig/udvide ved brug/slid.

• Alle tekstiler afgiver fnuller på overfladen også̊ kaldet pilling. Det er ikke en fejl, men en naturlig egenskab ved materialet. Det meste af det fnuller du eventuelt kan se, er fibre fra plaider og tøj eller overskudsfibre fra selve overfladen på møblet. Oplever du fnuller/pilling på møblet, anbefaler vi, at du forsigtigt benytter en elektrisk fnugfjerner, som er en lille maskine netop til dette formål.

• Vedligeholdelse af træmøbler skal overholdes efter anvisning.

• Massive træborde kan der forekomme knaster/vindridser, og dette er normalt og en del af træets naturlige udtryk. Vindridser kan være store og små̊, og kan have dage hvor de ligeledes trækker sig sammen. Ru overflade kan ligeledes forekomme på oliebehandlet/sæbebehandlet træmøbler, dette skal dog behandles med en fin slibesvamp, dette er igen en naturlig reaktion af træet og betegnes som en varetypisk egenskab. Ligeledes kræver massivt træ jævnlig vedligeholdelse.

• Udstillingsmodeller/butiksmodeller går under princippet ”købt som beset”, garanti og reklamationsret forekommer dog stadig i begrænset omfang, der kan være små fejl/mangler derfor den nedsatte pris og reklamationsretten på fejl/mangler kan være i dette tilfælde bortfaldet.

• Kosmetiske fejl og ændringer på skjulte flader ved almindelig brug, som ikke har betydning for møblets levetid, daglig brug eller funktion er ikke omfattet af reklamationsret.

• De fleste sofaer er under bunden beklædt med et meget tyndt stof, der nemt kan revne under transport mm. Stoffet har ingen praktisk eller kosmetisk betydning, når først sofaen er sat på plads. Et lille hul i bundklædet giver således ikke anledning til reklamationsbehandling eller nogen anden form for kompensation.

• Bemærk ved selvafhentning af møbler, bortfalder garanti på stød/slag/afskalling

PRISMATCH – VI MATCHER ALLE PRISER

Finder du, inden dit køb, den ønskede vare billigere i en anden butik, matcher vi den pågældende pris. 

Hvis du op til 7 dage efter dit køb ser din vare billigere hos os eller i en anden butik, så udbetaler vi differencen på et gavekort.

Prismatch gælder, når man sammenligner priser i Lauridsens Møbler webshop med danske web-butikker (dvs. med dansk CVR-nummer), og priser i Lauridsens Møbler fysiske butik med fysiske butikker i Danmark. Prismatch gælder ikke for varer, som andre kun udbyder til salg som slag-, kø- , -åbning og tidsbegrænset tilbud, eller i begrænset antal, ligesom Prismatch ikke gælder for specialfrem- stillede produkter, udsolgte varer hos os eller konkurrenter, engrossalg, medlems- tilbud eller individuelt forhandlede priser, og eventuelle trykfejl i prisen. Prismatch er en 7 dages prismatch og gælder 7 dage fra bestillingsdato.

Finder du en vare billigere, så skal du sende os dokumentation, f.eks. tilbudsavis eller et katalog fra den forretning i Danmark, hvor du har fundet varen billigere.

Benyttes prismatchen på varen er prisen et afhentningstilbud. 

PERSONDATA

Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på Lauridsensmoebler.dk behandles i overensstemmelse med vores gældende persondatapolitik, som du finder her.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Søren Lauridsen, Info@lauridsensmoebler.dk. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du klage til Forbrugerklagenævnet via https://www.forbrug.dk/klagemuligheder-og-ankenaevn/ hvis betingelserne for at klage er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 8/3-2023  

Standard fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Lauridsens Møbler
Bredgade 67
6830 Nørre Nebel
E-mail: info@lauridsensmoebler.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Ordre nr:      

Dit navn:

Din adresse 

Dato:   

0
Indkøbskurv
Indkøbskurven er tomRetur til shoppen
Calculate Shipping
×

Kurv