Ofte stillede spørgsmål og svar

Ordre og bestilling

Beløbet bliver kun reserveret på din konto. De fleste banker har en reservationstid ca. 4 uger. Når denne tid er udløbet, vil beløbet blive frigivet på din konto igen, hvilket er helt normalt. Det er fordi vi først hæver pengene når varen leveres / afsendes. Mange bestillingsvarer har en længere leveringstid og typisk på 4-10 uger. Derfor er der en periode hvor beløbet igen er frigivet på din konto, men vi hæver dem så ved afsendelse / levering

Under alle varer er der tilføjet en forventet leveringstid. På nogle varer er der få dages leveringstid, og såfremt vi har varen på lager – eller vores leverandør har, sender vi den afsted hurtigst muligt, og så vil du selvfølgelig få et track and trace nummer, på de mindre pakker. Hvis der ingen afvigelser er fra den oplyste leveringstid vi har på webshoppen, skal du forvente at vi leverer indenfor den oplyste leveringstid. Ellers kontakter vi dig selvfølgelig.

Levering af dine vare(r)

Når varen er ankommet på vores lager, kontakter vi dig med henblik på at finde en leveringsdag som passer dig. Herefter booker vi fragtfirmaet til at levere din vare til dig, på den pågældende dag som du selv har valgt. Der er mulighed for tilkøb af indbæring af din ordre. Dette tilkøbes ved checkout i kurven.

Ja, du bliver kontaktet inden levering. Når dine varer er klar til levering, kontakter vi dig angående en mulig leveringsdag. 

Nej, det behøver du ikke at være. Hvis du ikke har mulighed for at være hjemme, på dagen hvor fragtmanden kommer, kan fragtmanden blot sætte dine varer på et selvvalgt sted, efter aftale. Eksempelvis i carporten, foran hoveddøren, i cykelskuret etc. 

Denne leveringsydelse tilbydes kun til produkter/pakker der vejer op til 80 kg, og hvor det er let fremkommelig. Leveringen foregår med 2 mænd i bilen, hvor de hjælper med at bære varen/varerne til første fremkommenlige rum i din bolig. Det skal være let fremkommelig. Det er Lauridsens Møbler & Tæpper og fragtselskabet uvedkommende, hvis varen/varerne ikke kan komme ind i din bolig på almindelig vis gennem døre uden af og demontering af enhver art. Hvis du har sarte gulve/gulvtæpper, vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdmiljøbeskyttelses regler.  Hvis du er i tvivl om hvorvidt varen/varerne kan komme ind på din adresse, opfordrer vi dig til at kontakte os. Er der ikke den nødvendige plads til opbæringen kan foretages, forbeholder vi os retten til at annullere tilkøbet af denne service, og i så fald vil beløbet betalt for opbæring ikke blive refunderet, da tilkøbet betragtes som fortrudt. Skader på boligen/inventar grundet opbæringen, skal være indgivet og modtaget indenfor 16 timer efter leveringen, alternativt er fragtselskabet ikke erstatningspligtige. Skader der fra kunden anmeldes på et senere tidspunkt, håndteres som forsikringssager hvor bevisbyrden er på kundes side. Dokumentation og beskrivelse af skaden sendes til [email protected] *Møblerne leveres med eksterne fragtselskaber, og derfor kan der ikke garanteres fremvisning af Coronapas, såfremt dette kræves. 

Produktspørgsmål

Chaiselongen er sofadelen hvor der er monteret et armlæn på. Open-end er sofadelen hvor man har et "åbent" modul til sidst, uden rygstykke.

Når man bestiller en sofa, skal man altid bestille sofaen "set forfra". Her kan du ofte vælge mellem:

  • Chaiselong til højre eller venstre (armlæn monteret på siden)
  • Open-end til højre eller venstre (åbent rygstykke som afslutning)
  • Lang til højre eller venstre (den længste del)

Nogle møbler er monteret med et såkaldt "Transportstof". Transportstof er et tyndt stykke stof som kan være monteret under f.eks sofaen eller lænestolen. Stoffet er monteret for at beskytte møblet mod støv og skidt under transporten og lageropbevaring. Dette stof er en del af sofaens emballage, og kan nemt gå i stykker under transporten. Der  kan derfor opleves huller eller revner heri. Stoffet kan nemt klippes af sofaen og har ingen funktion når sofaen først er udpakket. Der kan ikke oprettes en reklamation på baggrund af fejl, huller eller lign. i transportstoffet. 

Kosmetiske fejl og ændringer på skjulte flader ved almindelig brug, som ikke har betydning for møblets levetid, daglig brug eller funktion er ikke omfattet af reklamationsret. 

Delvis samlet benytter vi når der mangles at montere eksempelvis ben eller stel til et spisebord, eller ved eksempelvis lænestole, hvor ryggen og siddestykket skal klikkes sammen. Hvis du er i tvivl om hvordan et møbel er samlet ved leveringen, så kontakt os endelig, så hjælper vi dig med at finde ud af det.

Materialeguide

Hvilken type læder skal jeg vælge? Bliv klogere og bedre klædt på til at købe lædermøbler. Læs om Anilinlæder, semianilinlæder, dækfarvet læder mm. Læs mere i vores læderguide - tryk her 

Ethvert møbel har en række egenskaber, der afgør udseende og komfort og som kan variere fra model til model. Disse er vigtige at kende til, så du ved, hvad du kan forvente. Læs mere i vores tekstilguide - tryk her

Andre spørgsmål

Vi kan i samarbejde med Sparxpres tilbyde en attraktiv, nem & hurtig finansiering, hvor du kan ansøge om lån her på hjemmesiden. Tryk her for at læse mere 

Finder du, inden dit køb, den ønskede vare billigere i en anden butik, matcher vi den pågældende pris.  Hvis du op til 14 dage efter dit køb ser din vare billigere hos os eller i en anden butik, så udbetaler vi differencen på et gavekort. Tryk her for at læse mere

Vi har en fysisk butik på 1100 m2, hvor vi har alt indenfor møbler, senge og gulvbelægning om det er til sommerhuset eller privat boligen.  Butikken ligger meget nær den jyske vestkyst. Bredgade 67, 6830 Nørre Nebel

Ordre og bestilling

Jeg har bestilt, men pengene er kommet tilbage på min konto?

Beløbet bliver kun reserveret på din konto. De fleste banker har en reservationstid ca. 4 uger. Når denne tid er udløbet, vil beløbet blive frigivet på din konto igen, hvilket er helt normalt. Det er fordi vi først hæver pengene når varen leveres / afsendes. Mange bestillingsvarer har en længere leveringstid og typisk på 4-10 uger. Derfor er der en periode hvor beløbet igen er frigivet på din konto, men vi hæver dem så ved afsendelse / levering


Jeg har lagt en bestilling, men ingen leveringsdato fået?

Under alle varer er der tilføjet en forventet leveringstid. På nogle varer er der få dages leveringstid, og såfremt vi har varen på lager – eller vores leverandør har, sender vi den afsted hurtigst muligt, og så vil du selvfølgelig få et track and trace nummer, på de mindre pakker.

Hvis der ingen afvigelser er fra den oplyste leveringstid vi har på webshoppen, skal du forvente at vi leverer indenfor den oplyste leveringstid. Ellers kontakter vi dig selvfølgelig.

Levering af dine vare(r)

Hvordan foregår leveringen?

Når varen er ankommet på vores lager, kontakter vi dig med henblik på at finde en leveringsdag som passer dig.
Herefter booker vi fragtfirmaet til at levere din vare til dig, på den pågældende dag som du selv har valgt.

Der er mulighed for tilkøb af indbæring af din ordre. Dette tilkøbes ved checkout i kurven.


Kontakter I os inden levering?

Ja, du bliver kontaktet inden levering.
Når dine varer er klar til levering, kontakter vi dig angående en mulig leveringsdag. 


Skal jeg være hjemme, når mine varer bliver leveret?

Nej, det behøver du ikke at være.
Hvis du ikke har mulighed for at være hjemme, på dagen hvor fragtmanden kommer, kan fragtmanden blot sætte dine varer på et selvvalgt sted, efter aftale.
Eksempelvis i carporten, foran hoveddøren, i cykelskuret etc.


Levering med indbæring?

Denne leveringsydelse tilbydes kun til produkter/pakker der vejer op til 80 kg, og hvor det er let fremkommelig.

Leveringen foregår med 2 mænd i bilen, hvor de hjælper med at bære varen/varerne til første fremkommenlige rum i din bolig. Det skal være let fremkommelig. Det er Lauridsens Møbler & Tæpper og fragtselskabet uvedkommende, hvis varen/varerne ikke kan komme ind i din bolig på almindelig vis gennem døre uden af og demontering af enhver art. Hvis du har sarte gulve/gulvtæpper, vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdmiljøbeskyttelses regler. 

Hvis du er i tvivl om hvorvidt varen/varerne kan komme ind på din adresse, opfordrer vi dig til at kontakte os.

Er der ikke den nødvendige plads til opbæringen kan foretages, forbeholder vi os retten til at annullere tilkøbet af denne service, og i så fald vil beløbet betalt for opbæring ikke blive refunderet, da tilkøbet betragtes som fortrudt.

Skader på boligen/inventar grundet opbæringen, skal være indgivet og modtaget indenfor 16 timer efter leveringen, alternativt er fragtselskabet ikke erstatningspligtige. Skader der fra kunden anmeldes på et senere tidspunkt, håndteres som forsikringssager hvor bevisbyrden er på kundes side. Dokumentation og beskrivelse af skaden sendes til [email protected]

*Møblerne leveres med eksterne fragtselskaber, og derfor kan der ikke garanteres fremvisning af Coronapas, såfremt dette kræves.


Produktspørgsmål

Hvad er en chaiselong og open-end?

Chaiselongen er sofadelen hvor der er monteret et armlæn på.

Open-end er sofadelen hvor man har et "åbent" modul til sidst, uden rygstykke.


Hvordan skal sofaen vende?

Når man bestiller en sofa, skal man altid bestille sofaen "set forfra".

Her kan du ofte vælge mellem:

  • Chaiselong til højre eller venstre (armlæn monteret på siden)
  • Open-end til højre eller venstre (åbent rygstykke som afslutning)
  • Lang til højre eller venstre (den længste del)

Stoffet under sofaen er ødelagt

Nogle møbler er monteret med et såkaldt "Transportstof". Transportstof er et tyndt stykke stof som kan være monteret under f.eks sofaen eller lænestolen. Stoffet er monteret for at beskytte møblet mod støv og skidt under transporten og lageropbevaring.

Dette stof er en del af sofaens emballage, og kan nemt gå i stykker under transporten. Der  kan derfor opleves huller eller revner heri. Stoffet kan nemt klippes af sofaen og har ingen funktion når sofaen først er udpakket.

Der kan ikke oprettes en reklamation på baggrund af fejl, huller eller lign. i transportstoffet.


Kosmetiske fejl på "ikke synlige" flader

Kosmetiske fejl og ændringer på skjulte flader ved almindelig brug, som ikke har betydning for møblets levetid, daglig brug eller funktion er ikke omfattet af reklamationsret.


Hvad betyder delvist samlet?

Delvis samlet benytter vi når der mangles at montere eksempelvis ben eller stel til et spisebord, eller ved eksempelvis lænestole, hvor ryggen og siddestykket skal klikkes sammen.

Hvis du er i tvivl om hvordan et møbel er samlet ved leveringen, så kontakt os endelig, så hjælper vi dig med at finde ud af det.


Materialeguide

Læder

Hvilken type læder skal jeg vælge?

Bliv klogere og bedre klædt på til at købe lædermøbler. Læs om Anilinlæder, semianilinlæder, dækfarvet læder mm.

Læs mere i vores læderguide - tryk her


Tekstil

Ethvert møbel har en række egenskaber, der afgør udseende og komfort og som kan variere fra model til model. Disse er vigtige at kende til, så du ved, hvad du kan forvente.

Læs mere i vores tekstilguide - tryk her

 


Andre spørgsmål

Finansiering

Vi kan i samarbejde med Sparxpres tilbyde en attraktiv, nem & hurtig finansiering, hvor du kan ansøge om lån her på hjemmesiden.

Tryk her for at læse mere

 


Prismatch

Finder du, inden dit køb, den ønskede vare billigere i en anden butik, matcher vi den pågældende pris. 

Hvis du op til 14 dage efter dit køb ser din vare billigere hos os eller i en anden butik, så udbetaler vi differencen på et gavekort.

Tryk her for at læse mere


Har I en butik?

Vi har en fysisk butik på 1100 m2, hvor vi har alt indenfor møbler, senge og gulvbelægning om det er til sommerhuset eller privat boligen. 

Butikken ligger meget nær den jyske vestkyst. Bredgade 67, 6830 Nørre Nebel